Myprincess Diaries: MENU hari ini..;)

MENU hari ini..;)

salam pagi isnin..
uikkkss malas sungguh n menghapdet entry ni..
nk kata busy xdelah busy sngt..
makan,,tidooo,,tidooo,,mkn..
huahuahuaaa

tup..tup dah hari isnin kang...;)
seperti biasa klu hari isnin tu aku stat main masak2 la
klu weekend tu ikut angin ckit
klu ad request dari cik bos,aku masak
tp jarang sngt hubby aku nk mnta aku masak apa2
apa aku masak dia makan..
tu yg TERsngt senang kerja tu
hihihi
kurng ajar pnya isteri..;P



kangkung goreng belacan meletoppp pedas koo..

lama dah aku x layan bnda2 cam gini..
2,3 menjak ni kepala cm jem ckit nk masak apa
asyik bnda sama aja..
tu yg masak2 msakan yg nk bagi buka selera ckit..pedas2
mmg terbuka lah selera..huhuhu
bertmbh2 hubby aku..
dan satu lgi aku masak ni....>


 sambal ikan kembong..
masakan bersambal ni mmg peberet hubby aku
xder lauk len pun xper
aku x masak bnyk2 jenis
nnti x hbis
cukup sayur+lauk
siap *_*
*******************************************************************

resepi sambal ikan kembong

bahan-bahanya
  • ikan kembong
  • sos cili
bahan belender
  • cili kering 8-10 tangkai
  • 4 ulas bawang merah
  • 2 ulas bwng putih
  • 1/2 biji bawang holland 
  • garam +gula
cara-caranya
lumur ikan ngn garam dan goreng sekejap
pastu tumis kan bhn belender tu dlm mnyk goreng ikn tadi
 agak2 dah masak tu masukkan sos cili +gula+
garam(klu ikn xmasin blh tambh  cikit)
last sekali masukkn ikn
 masak dngn api kecik biarkan ikn dngn tumisan tu
mesra..*_~
sedia tuk di hidang...>,,,<

**************************************************************************

ank2 lak aku bagi mkn nasi goreng sardin belen bekpes tadi
ptng nnti lah aku buat apa kt dorang ni
ank2 aku jenis yg x berapa mkn sngt
klu ad koko crunch ngn susu pun jln diorng ni..



Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

2 komen disini:

Nurul Aini said...

tengok gambar pun nampak sedap..apa lagi kalau makan. Saya suka kangkung goreng belacan tu. Nampak pedas dan sangat mengancam..hehe.

imaniiwani said...

thanks sis..okelah kata hubby..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute