Myprincess Diaries: 2015

Tuan tanah busy sngggtttt

 
tuan tanah veryyyy busyyy,,hihi
busy melayan incik malasss huhuhu
allhamdulillah tuan tanah bakal tambah ahli baru awal thundpn
sbb tu la belog kesyngn terbiar jer,,
xde mud nk lyn,,,ahaks
 
mabuk2 dah xder 3 bln pertama tu jer yg mrapu mngada2 hihi
sekrg dah ok,,mkn dah selera,,muka pun dah tembam hahaha
hrp2 dua2 sht dan di permudahkan segala urusan,,amin,,
korng doa2kan lah yea bby ke3 ni hrp2 prince charming amin,,,
tp xkisahlah kan boy ke gel ttp anugerah terindah *__*
 
ok bila lgi nk updet psni ntah lerr,,,huhuhu
k,bai,,tq sudi jenguk2 kt sini,,,
 

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

Tortilla yg sedap ^_^

 
 Makanan yg ank2 zie suka sekarg ni..tortilla..
alah zie pun tak tau sebenarnya apa itu tortilla..pandai mkn jer..hahaha..
bila tngok ooo..ini rupanya..
 
 ada jual kt mana2..hihi..

bahan yg di perlukan..nuget tu jer yg kena goreng..kihkih...senangkan??

 sayur-sayuran



susun atur korang sesuka hati..hahaha..pastu glung2 siap..

siap..ready untuk di makan...
nyummm..nyumm..
 
 

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

Epy besday-Iwani Imtihal Turns 4

 
Allhamdulillah...jumaat yg penuh barakah..penghulu segala hri..moga2 kita semua sentiasa dlm rahmat ilahi..in sha allah..ameen..
 
17 januari 2011-17 januari 2015 genap usia 4thun my bambamm ...udah 4 thun yea kamu nak..
skrng dah tak bambamm dah..dah tecikk sikit..urmmm..thun dpan dah skol..
sekrng dah pandai mintak kek besday..nak kek besday..hahaha...nk besar..kamu tak makan pun kek dik..
buat apalah beli besar2 mmbazir..
boleh pulak tnya abi dia...besday adik ni x buat apa2 ke? # maksudnya x pegi mana2 ke?? xbuat mkn2 ke?..hihi..thun lepas kan weols bawak ank2 pergi kt cini glory beach resort thun ni in sha allah ad rezeki kita pergi yea ank2..bila tu tak tau lgi..
 




   last2 beli lah jgk kek seketul dua untuk dia...huhu..
bkn nye mkn pun suap cikit dah xnak..akhirnya mak dia yg habiskan..huhu...



 nahhh...umi blanja steambot jer...hihi

selamat hari lahir sayang...
moga adik jadi ank solehah..kaya budi bahasa..
tinggi budi pekerti..sentiasa ingt Allah...
berjaya dunia akhirat in sha allah amin...^_^

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

Resepi Beef balls yg simple *_*

 
selamat pagi semua..
mud pagi2 nk main masak2 hihi...dah lama rasanya x masak kt cini..klu nk jenguk resepi biasa2 ala2 org kampung blh la jenguk ke sini yea..:P  (ummi kitchen)
hari ni nak kongsi resepi beefball ank2 ai panggil meatball..
cewahhh pepagi lgi kita berwesten yea...
 
 
http://4.bp.blogspot.com/-_aUKr37nKaE/UCdNi3X0epI/AAAAAAAAArw/7sRuNA91VGE/s1600/Marina+Beef+Balls+001.jpg 
 sumber gugel 
 
zie guna yg segera jer..setakat ni jenama "marina" ni yg lulus di tekak zie ank beranak..
harga nye klu tak silap rm11.90 dlm tu ada 20 ketul..biasa zie beli kt tesco jer

ok cara nk masak beefballs ni..sebelum kita grill kan beefballs ni zie rebus dulu dlm plastik tu
sampai lah separuh masak..biasa zie masak dlm 15minit mcm tu..biarkan dlm plastik tu jer..
nnti akn keluar lemak2 beef tu..hihi..xder lah tinggi kolestrol..hahahhaha...
bila dah masak tu koyak kan plastik tu toskan sekejap..nk mkn nnti bru kito grill..bru lah sdap panas2.

ok untuk sos lada hitam..
 
# 4 sudu buttercup/planta/majerin
# 1/2 labu bwg besar kuning (holland) di potong dadu
#1 botol sos lada hitam jenama (life) biasa zie guna
#10 biji lada hitam (tumbuk2 kasi halus hihi)
# 2 sudu sos tiram
#4 sudu kicap manis
# 2sudu tepung gandum (bancuh dngn air)
# 1ketul kiub ayam (xnk letak pun xpe)
# 1 slice cheese cheedar..
# garam dan sedikit perasa
#1 cwn air
 
cara2 nya..
1. panaskan kuali..masukkan butter..jngn bgi hangit..hihi..masukkan bwg tdi..
tumis sekejap..
2.  n then,,,Masukkan sos lada hitam ,lada hitam,sos tiram,kicap,kiub ayam
3.biarkan sebati sekejap..agak2 dah serasi masukkan air dan juga bancuhan air gandum tu..
4.biarkan sampai mendidih..last sekali masukkan cheese tu..
rasa dulu barulah tmbh grm tu yea...klu rasa pekat sngt boleh lah uols tambah air masak yea @air suam
ok siap...faham tak...hihi..
# maaf yea zie lupa lah kt mana amek resepi ni..blog saper xingt dah...
yg penting ni bkn resepi asal zie..kihkih...




untuk tambahn boleh la goreng fries..grill carrot,brokoli...
dah siap grill semua blh lah deko2 sesuka hti hihi..jnji blh mkan..:)

p/s zie grill guna pemanggang ajaib jer,,^_^
 

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

Majlis Ihtifal Pasti Wadi Sofea

 
hai..hai...welkem back..entry pertama untuk thun 2015,,cerita nya akhir 2014..boleh ke?? hahaha 
dah lama tak merapu kt cini..bnyk cerita suka duka nk kongsi tau..harap2 ai konsisten sampai bebila..
terima kasih la yea..pada yg sudi dtng umah ai ni yea..w/pun t.tanah xaktif sngt..ada jgk ai jenguk2 korng
tq,,tq,,tq,,,muaaahh ceket...

Majlis ihtifal sekolah kakak ni masa umo dia 5thun n sek kt pasti,,thun ni dia dah 6 thun weols hntr dia kt pra sekolah sek abi dia..nnti kita citer ya..
allhamdulillah pertama kali rasa majlis ank2 ni..seronok jgk..walaupun x havoc..sekrng2nya ada jgk la kann..hihi...org kata kngan..tu yg nk jgk tempek kat sini..nnti boleh kakak tngok kan..:P


 comel jer tngok ank2 syurga ni...sedap suara2 kiut dorng..berzikir,bernasyid..
sejuk hati dngr...huhu...x sangka pulak kakak jadi ketua nasyid kelas dia..
hihi..gud job bebeh...
 



 wif bff sek cini..
Dania nama bdk tomeii ni...baik bdk nya...
selalu kongsi mknn dngn kakak..selalu jga kakak...hihi..
mesti tercari2 dia kan kakak dah tak sekolah kt citu...huhuhu..



 cikgu Azila...
ni lah cikgu kesyangn kakak...
cikgu azila kata kakak ni ckp bnyk..suka bercerita...hahaha..ikut sape la tu????


  n last sekali...tahniah kakak imani...dpt no 1 dalam kelas..
walaupun selalu ponteng sekolah dpt jgk 3 teratas...hihi
moga2 kakak terus kan usaha berjaya sampai bila2 amin...
nnti kita sambung citer kakak di sekolah bru.... ^___^

                     

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute