Myprincess Diaries: AYAM PAPRIK

AYAM PAPRIK

salam hujng mnggu all readers

g mana hari ini??
aku xtau lg ptng2 ckit rasanya nk ke s.alam
pagi ni hubby ad prgrm kt skol
pe2 hal tunggu bigboss balik la..
dah bekpes ke semua?
aku pagi2 lagi dah bekpes
nasi lagi you!!!!
mana x demuk..bam,,bammm
rajin kang aku msk nasik pepagi lgi kang?kang?
hikhikhik
sebenarnya aku mkn nasik lauk belen mlm tadi
idok nyer rajin sngt2 aku klu pepagi..
meh aku kongsi ngn korang aku msk apa smlm tuk dinner weols
ni bahan2 nya dan caranya sekali



hayam yg korang lumurkan garam dan serbuk sedap tu
korang goreng separuh masak
jngn garing2 sngt nnti keras 

ayam separuh masak angkt biarkan seketika sementara kita sediakn bhn2 tumisan


cili,,bwng merah,,bwng putih,kunyit,halia,lengkuas,serai dan belacan
semua bhn2 ni korang belender lumat2
 klu nk masam ckit2 korang tmbh hek asam keping..
untuk menaik kan aroma bau2 nya korang masuk kan bnda ni


daun limau purut

pastu tumis bhn belender tadi
kasi naik bau ckit
agak2 ad jiran bersin hahh!! sedap la mskn korang

masukkn ayam yg di goreng tadi
dan juga daun limau purut tu
korang carik2kan ckit daun tu
pastu

siap.....>,,,,,,,<

masakkan ni masakan ala thai cikit
klu kt sana msakn ni depa pnggil ayam pappek
cuba lah..
klu korang x paham buat2 paham yea
kikiki


Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

4 komen disini:

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

sedapppnya....baru pas makan bila tgok nih trus rasa lapar lgi...huhuhu

singgah n follow sini kembali.. ^-^v

imaniiwani said...

try la sis senang jek tu..salam kenal...tq

Jue Azrin said...

nampak macam sedap nanti saya nak try.. tak pun bawak bahan pg umah awak suruh awak masak je senang hik.. hik..

imaniiwani said...

sedap jue pedas2 gitu...blh bawa bhn meh sy buat,,;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute