Myprincess Diaries: :: IKAN BELANAK MASAK LEMAK ::

:: IKAN BELANAK MASAK LEMAK ::


slm cayunk uolsss!!!
masak pe lunch tadi..>,<
menu utama ak yg ni lah..
aku belajar dari my neibor (puan siti ruzilah )
terima kasih jgk perkenalkn ikan 'belanak ' tuk aku,,
sblm ni aku xthu pn nama ikan tu?cara masak nyer..
apa yg pnting my princess+hubby aku suka bangat!!!
 
ikan belanak.. 



ni lak bahan-bahan untk masak resepi ni..
 
~ 2 ulas bwng putih
~ 4 ulas bwng merah
2 inci kunyit hidup
~ cili padi (aku x letak my princess nk mkn)
~ 1/2 inci halia
~ 2 btng serai
~1 helai daun kunyit
~ garam +gula scukup rasa..
~ santan(xde pic sntan beku,,xlawa)
*** sblm tu ikan tu di lumur dngn garam dan kunyit debu biarkn sekejap
tumbuk bhn di atas kecuali daun kunyit di hiris kecil+serai di titik..
mskkn santan+bhn yg di tumbuk+serai apabila mendidih masukkn ikan
last sekali masukkn daun kunyit
*rasa dulu bru tmbh garam sbb ikan kite dah letak garam :P
tkut masin laksss!!
 

ta raa..sorry pic x terang nk cepat :P
jadik x cik ila??

*pepatah ad mngatakan x knl maka x cinta ~~
dah knl bru thu sodap ko idok  >,<
so,,aku dah jtuh cinta la ni ??

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

0 komen disini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute