Myprincess Diaries: kuetiaw ladna by me..

kuetiaw ladna by me..

 
percubaan pertama masak kuetiaw ladna..hb bgi 4 **** hahaha..
mula2 tu gugel cara2 nk masak pastu pepandai lah olah sendiri..hehe
hasilnya jadi lah cm ni..
 
  tak santeeekk sngt sbb xder kaler hijau..sawi dah habis..tinggl sayur tu jekk..
kalau ad hijau tu lagi cantek..

meh cini nk kongsi resepi kuetiaw ladna ni..

bahan-bahan
1. 1bungkus kuetiaw
2. isi ayam
3 .udng
4.sotong
5. carrot.bunga kobis,cili merah @ cili padi +++ boleh tmbh sayur lain
6.garam,perasa
7. 2 sudu tepung jagung
8.kicap manis
9.bwng putih untuk menumis
10. telur

cara2
1.. mula2 gaulkan kuetiaw dngn kicap manis (zie guna kicap kipas udng)
2.. goreng sekejap dngn sedikit mnyk
agak2 dah masak angkt dan letak di tepi..
3. rebus isi ayam sekejap..bila dah masak toskan air rebusan tu jgn buang..
4.panaskan kuali ,maukkan minyak,,bila dah panas masukkan bwg putih..
5. masukkan laukpauk ayam ,udng,sotong,,
6.masukkan air rebusan ayam
7.masukkan sayur2an
8.masukkan tepung jagung..
9.masukkan garam dan perasa
last sekali pecah kan telur dan kacau sekejap..
rasa dulu dah ok boleh matikan api...hehehe
 
cara nk hidangkan..
amek kuetiaw goreng tadi letak dlm pinggan pastu tuang kuah tadi ke atasnya..
siap dah boleh mkan..nyummy..nyummy..
 
 
  ## harap2 faham la yea resepi simple saya ni huahuahua..



Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

2 komen disini:

Farah Waheda Wahid said...

nampak pun memang sedap kak...

Imani Iwani said...

hehe..tQ farah meh jln2 umah akak..akak masak untuk farah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute