Myprincess Diaries: Biskut raya pertama (biskut arab )

Biskut raya pertama (biskut arab )

 
semalam berjaya jugak buat biskut pertama untuk tahun ni..yoyo
tu pun berkat pertolongan myhb tercenta..tQ sayam..kalau bab2 biskut raya ni memang rajin tolong2 ni
zie just uli2 dia yg tolong terap ker..
 
biskut arab ni kesukaan zie,pastu ada lak jiran2 sini order 2,3 balang..dorang dah rasa biskut zie tahun lepas so,tahun ni dorang order ngn zie..rezeki...sambil2 buat untuk diri sendiri boleh dpt sesen dua..hehe
 
 resepi untuk biskut arab ni..

1. 400 gm minyak sapi
2. 2 cawan gula
3. 1 kg gandum
4. ceri untuk hiasan..

cara2
1. pukul mnyak sapi dngn gula sehingga putih
2. masukkan tepung gandum cikit2..bila dah boleh buat bulat2 dan tak lekat di tangan dan bekas
adunan kita dah ok
3. bentukkan bulat2
4. hiaskan dengan  ceri merah..
bakar dlm suhu 180 'c lbih kurang 15 minit..
siap...

hasilnya ^_^

selamat mencuba :)

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

2 komen disini:

mimi zakaria said...

Wauu dah start buat kuih raya yer..sy belum buat apa pun lagi, hehe

Imani Iwani said...

a;aa sis mnggu dpan dah nk blk kg,,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute