Myprincess Diaries: salam takziah:(

salam takziah:(

 
 
 
Ibu: Ins Zulkifli minat kerjaya beruniform sejak sekolah rendah
Zulkifli Mamat
Zulkifli Mamat
BESUT - "Tiada perkataan diucapkan, hanya tangisan yang saya dengar daripada menantu saya ketika saya menghubunginya petang tadi," kata Khatijah Ismail, ibu kepada anggota komando polis yang terkorban dalam kejadian tembakan dengan penceroboh bersenjata di Lahad Datu, Sabah semalam.

Khatijah, 64, berkata, dia menghubungi menantunya yang tinggal di Ipoh itu apabila diminta berbuat demikian oleh seorang anak saudaranya untuk mendapatkan berita lanjut mengenai kejadian itu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10 pagi semalam, Insp Zulkifli Mamat, 29, adalah antara anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam kejadian tembakan yang
turut membunuh 12 penceroboh bersenjata rakyat asing itu.

Khatijah, ketika ditemui di rumahnya di Kampung Kubang Ikan dekat Gong Bayor di sini, berkata beliau mendapat perkhabaran sedih itu ketika mengikuti satu program anjuran Pergerakan Wanita Umno Besut di kampungnya kira-kira pukul 4 petang.

"Ketika itu Mak Cik sedang mengikuti satu program kemasyarakatan apabila saya dipanggil oleh seorang anak saudara yang menyuruh saya menelefon isteri arwah di Perak untuk mengetahui berita lanjut," katanya.

Khatijah berkata, dia terus menghubungi isteri arwah, Noraziah Nor, 29, yang merupakan seorang guru di Ipoh, tetapi tidak mendengar sebarang suara daripadanya kecuali tangisan.

"Bila saya mendesak, dia (Noraziah) memberitahu suaminya telah terkorban dalam insiden serangan di Lahad Datu. Mak cik terkejut dan terus rebah pengsan,"
katanya.

Khatijah memberitahu bahawa anak ketiga daripada enam beradik itu menyertai perkhidmatan polis kerana amat berminat dengan kerjaya yang memakai uniform sejak di bangku sekolah rendah lagi.

Zulkifli adalah graduan Universiti Malaya dan berkahwin dengan Noraziah yang berasal dari Perlis. Pasangan itu dikurniakan dua anak lelaki berumur lima dan satu tahun dan Noraziah kini mengandung anak ketiga.

"Zulkifli seorang anak yang baik dan bersopan santun serta amat mesra dengan adik-beradik," kata Khatijah.

Khatijah berkata sebelum bertolak ke Lahad Datu Jumaat lepas, arwah menghubunginya dan meminta Khatijah mendoakan keselamatannya dan berharap ibunya tidak bimbang.- Bernama

sumber 

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

0 komen disini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute