Myprincess Diaries

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tips Hubungan Perkahwinan

Berikut adalah sembilan perbuatan yang pasti akan memberi kebahagiaan pada perkahwinan anda

Mencintai antara satu sama lain. Jika anda mencintai pasangan anda dengan sepenuh hati, anda pasti akan lakukan apa sahaja demi pasangan anda. Anda juga pasti tidak akan menyakiti hati pasangan anda. Tunjukkan pada pasangan anda yang anda sangat mencintai dia.

Bersikap romantik pada pasangan anda. Bersikap romantik boleh memberi seribu satu kesan yang positif pada diri anda dan pasangan anda. Sebelum berkahwin, anda tidak boleh terlalu romantik atas faktor aurat, muhrim dan sebagainya. Sekarang selepas bekahwin, gunakan lesen yang ada untuk bahagiakan diri anda dan pasangan anda.

Hormat pasangan anda sebagai teman hidup . Walaupun anda ketua keluarga atau suami, anda tidak ada kebenaran untuk membuli pasangan anda. Anda perlu hormat pasangan anda sebagai teman hidup. Isteri hormat suami dan suami hormat isteri. Indahnya hubungan jika saling menghormati.perkahwinan

Jangan bercakap sesuatu yang buruk kepada pasangan anda. Jika anda hendak katakana sesuatu yang boleh mengguris pasangan anda, lebih baik anda diam sahaja. Katakan yang baik – baik sahaja pada pasangan anda. Puji memuji adalah lebih baik dari maki memaki.

Sentiasa “give and take”. Jangan bertindak sombong dengan pasangan anda yang kononnnya anda tahu segalanya. Sentiasa berbincang dan bekerjasama dengan pasangan anda.

Menganggap seks adalah keseronokan. Jika pasangan anda inginkan hubungan seks, lakukan ia dengan gembira dan rela. Jangan anggap hubungan seks itu satu beban. Jika anda menolak, mungkin pasangan anda akan rasa kecil hati dan ia bakal menjarakkan hubungan anda berdua.

Memaafkan antara satu sama lain. Jangan marah pasangan anda. Sebaliknya maafkan dia dan bersama – sama memperbetulkan kesilapan lalu.

Berbuat baik pada pasangan anda. Jika pasangan anda lemah semangatnya, anda perlu membangkitkan semangatnya kembali. Sentiasa berbuat baik pada pasangan anda.

Sentiasa gembira dengan kehidupan semasa. Anda berkahwin kerana anda cintakan satu sama lain. Jadi, bergembiralah dengan kehidupan yang anda ada. Walaupun berbagai dugaan menimpa, anda perlu sentiasa bergembira dengan pasangan anda.

di petik:---suami mithali,isteri sejati,keluarga harmoni(fb)

Mekasih sudi baca^^ komen yea!!!

0 komen disini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute